Værksteds - åbningstider
Man-fre: 8:00 -16:00
Lør-søn: Lukket
Vi har masser af erfaring og har den faglige ekspertise til at tage os af alle biler, uanset mærke, model og årgang. Vi bestræber os altid på at yde kundeservice fra øverste hylde, gennem god dialog og professionelt håndværk.
Medejer af TP Performance
Uddannet mekaniker hos Volvo. Speciale i Volvo, Dacia og Renualt. alle mekaniske og elektriske fejl kan løses og ingen opgave er for stor.Ansvarlig for værkstedet
Medejer af TP Performance
Uddannet smed. Speciale i Volvo, rustfri stål, programmering, indkøring på rullefelt, 3D design og udvikling af produkter.
Ansvarlig for webshop
Webshop medhjælper
Louis hjæler til på webshoppen med at tilføje nye produkter og holde styr på ordre og forsendelser.
Hvad er Dansk bilbrancheråd?
Dansk Bilbrancheråd er brancheorganisation for bilværksteder, -forhandlere, tekniske skoler og andre professionelle virksomheder og institutioner med tilknytning til bilbranchen. Det såkaldte “eftermarked” i bilbranchen.
Dansk Bilbrancheråd er den største danske brancheorganisation i bilbranchen, med over 2.000 medlemmer organiseret i 33 lokalforeninger.
Dansk Bilbrancheråd arbejder for at skabe de bedste rammevilkår, og tilbyder forskellige ydelser til autoværkstederne
Dansk Bilbrancheråd varetager værkstedernes interesser over for politikere og offentlige myndigheder, samt beslægtede organisationer i spørgsmål af betydning for branchen
Link til DBR – www.DBR.dk
Biler med tandrem skal typisk have den skiftet inden for et bestemt interval. Hvornår tidspunktet er, vil typisk være beskrevet i bilens servicemanual eller instruktionsbog. Bilfabrikanterne ændrer dog fra tid til anden tidspunktet, så udskiftningen eksempelvis skal foretages tidligere end oprindeligt anført.
Tandremmen i en bil er forskellige og afhænger af bilmærke, motortype og bilmodel. Vi har givet nogle priseksempler nedenfor for at give dig en fornemmelse af, hvilket prisleje du skal regne med. Priserne er inklusiv moms og montering.
Vent ikke for længe
Uanset hvad er vigtigt at have for øje, at der er tale om vejledende intervaller, så man bør absolut ikke vente til sidste øjeblik med at få tandremmen skiftet. Venter man for længe, risikerer man, at den sprænger – og det kan betyde motorhaveri. En skade på tandremmen bliver ofte først opdaget, når den er sprunget, og det kan skade både stempler, ventiler og motor alvorligt. Tjek den derfor med jævne mellemrum. Hvis overfladen er synligt slidt, er det tid til at skifte den. Kan du også se mærker eller flosser og revner i gummiet, er det kritisk og tid til et værkstedsbesøg. Nogle biler kører med kæde i stedet for tandrem. Kæden skal som regel ikke udskiftes.
Skift eventuelt også vandpumpen
Biler med tandrem har ofte en vandpumpe siddende inde bag ved tandremmen.
Hvis det er tilfældet, bør vandpumpen altid skiftes sammen med tandremmen. En vandpumpe har nemlig sjældent længere levetid end udskiftningstallet for tandremmen.
Priseksempler
For at få en pris på netop din bil, skal du blot anmode nedenfor. Prisen for reparation afregnes efter timeforbrug + reservedelens pris.
Det er vigtigt, at din bils motor indeholder den rette mængde olie, da det ellers kan skade motoren.
Det er vigtigt, at din bils motor indeholder den rette mængde olie, da det ellers kan skade motoren.
Når man har sin bil til service, bliver olien altid skiftet, og det er der flere gode grunde til. Olien smører nemlig motoren og er med til at fjerne snavs og sod. Kører bilen på snavset, gammel olie, bliver motoren slidt og kan med tiden risikere at blive ødelagt. Det øgede slid fører også til højere brændstofforbrug, og på længere sigt kan olien blive til en stor klump slam, der kvæler motoren, så den ultimativt brænder sammen.
Ved et traditionelt olieskift vil vi tappe den gamle olie via bundtappen, udskifte bundkarret, samt påfylde nyt olie. Ved denne metode vil der stadig være gammel olie tilbage i din gearkasse, samt i konverteren og ventilerne. Ofte ser man, at der kun bliver påfyldt 50% nyt olie og der dermed også er 50% af den gamle olie tilbage i gearkasse.
Med et gearkasseskyl i forbindelse med olieskifte sørger man for, at du får skyllet hele gearkassen igennem. Så opnår du næsten 100% nyt olie på din gearkasse. Dette er meget sundere for din gearkasse og du vil opleve en markant forskel.
Hvad er et gearkasseskyl?
Når du får skyllet din gearkasse sættes der en maskine på din bil. Her sættes der en slange på, som fører den gamle olie ud af gearkassen og en anden slange, som skal tilføje ny olie til bilen.
For at sikre, at din bil altid fungerer og at alle bevægelige dele ikke sætter sig fast eller slides unødigt hurtigt ned, skal din bil vedligeholdes ud fra fabrikkens anbefaling enten hvert år eller hvert andet år – se dette i dit servicehæfte.
Hos TP-Performance har vi serviceeftersyn til enhver type bil og behov.
Skal bilen have service efter fabrikkens forskrifter, eller skal den blot
vedligholdes med et årligt olie- og oliefilterskifte?
De mekaniske dele skal smøres og motoren skal have frisk olie, sliddele og filtre skal skiftes til nye – vidste du at vores mindste service indeholder kontrol af 15 punkter?
Se vores priser til højre på den service, der passer dit behov.
alle priser er estimeret ud fra en standart service, Kontakt os for en specifik specielt til din bil.
Esbern Snaresvej 2B, 4400 Kalundborg
CVR: 41499710
E-mail: info@tp-performance.dk
Ring til os! 89 80 35 36
Tast 1 for Værksted
Tast 2 for Webshop
Mandag – 08:00 – 16:00
Tirsdag – 08:00 – 16:00
Onsdag – 08:00 – 16:00
Torsdag – 08:00 – 16:00
Fredag – 08:00 – 16:00
Man-fre: 8:00 -16:00
Lør-søn: Lukket